čtvrtek 22. srpna 2013

S Amway v novém


Už delší dobu jsem zde nic nenapsal. Nemám celkem o čem. Většinou jsme zvyklí, že nás reklama stále přesvědčuje o novinkách – nakupujte, je to o 60 % výkonnější, nový prostředek pere o 90 % víc do běla, hleďte na nový design, je zde nová kvalita... Prostě aby lidé kupovali a kupovali, starší věci odhazovali... Stálý koloběh vedoucí k plýtvání zdroji a znečišťování planety. Takže i tento blog o nějakých produktech by měl podle uvedené tendence zřejmě stále chrlit stále další úžasné novinky. Právě toto je úplně jinak.

A jak to souvisí s počáteční větou a s Amway? Přestěhoval jsem se a zásoby průběžně užívaných produktů Amway jsem samozřejmě vzal s sebou. Už je to pěkná řádka měsíců, co jsem poslal poslední objednávku. A stále mám doma odkud brát. Amway také zavádí nové produkty, ale ne tak zběsile jako ostatní výrobci. L.O.C., ten úplně první organický čistič – Amway Home L.O.C.™, víceúčelový čisticí prostředek – je stále v prodeji a stále populární. I já na něj nedám dopustit. Při stěhování bylo mnoho úklidu a velmi se při něm uplatnil stejně jako při ručním praní či mytí znečištěných rukou. Rovněž prací prostředky – SA8™ Premium koncentrovaný prací prášek a SA8™ Color prací prášek – jako by nám neubývaly, a to pereme opravdu často. Stejně tak prostředek na nádobí – Amway Home Dish Drops™, koncentrovaný prostředek na nádobí – nemá chybu a čistič na připálené nádobí a trouby – AMWAY™ Oven Cleaner – čisticí přípravek na trouby –  je opravdu nejlepší... Prostě to, co se na první pohled zdá drahé a podezřelé, se ukazuje jako kvalitní, koncentrovaný produkt, a v této souvislosti cenově přijatelný.

Přečetl jsem si na internetu mnoho nesmyslů o Amway a vůbec jejich pisatele nechápu. Co to mají za potřebu? Ani já samozřejmě nekupuji vše jen proto, že je to značka Amway, ale jen to, co potřebuji a co se mi zdá lepší. Něco může být výhodné v USA, u nás se jako výhodné jevit nemusí. To si každý může ujasnit sám. 

Pokud někdo Amway provozuje jako byznys, není nutné ho odsuzovat a kdoví z čeho podezírat, stejně jako neodsuzujeme Avon Lady či distributory Oriflame. Musí za tím být nějaká práce a ta je normálně odměněna v systému, který funguje už řadu let. To samo je dostatečně výmluvné. Já sám se spokojuji s pouhým užíváním produktů, které se mi líbí pro účinnost a ekologičnost. Když vidím v obchodech, jak jsou zde nabízeny zbytečně velké obaly a v nich co nejméně vlastního produktu, jen se utvrzuji v názoru, že Amway nabízí jinou cestu – ne zbytečné samoúčelné údajně atraktivní obaly, které prý samy zboží prodávají, ale opravdová kvalita, účinnost a ekologie, v účelném obalu, která se prosadí bez nákladné reklamy prostřednictvím distributorů a uživatelů. Já sám nikoho nepřesvědčuji, nepoučuji a nikomu nic nenabízím. Jen v tomto blogu občas něco poznamenám. A snad to tak bude pokračovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat